KAN JIJ VOOR EEN ANDER DENKEN?

 In training & coaching

GEDACHTELEZEN?

NEE uiteraard niet, maar we denken het wel heel vaak. We kunnen anderen beïnvloeden en we zijn zelf beïnvloedbaarder dan we willen. Als je nog twijfelt raad ik je aan het standaardwerk ‘Beïnvloeding’ van Cialdini te lezen. Helaas gaat het toch altijd net even anders dan we bedacht hadden.

ALS IK . . .

We zijn veel te vaak aan het denken voor anderen of we denken dat we weten wat anderen denken. Want als ik jóu een bloemetje geef dan vind jij míj misschien lief. Zo wring ik me in honderd bochten om iets te bereiken dat ik graag wil. Het blijft een uitdaging.

DAN ZAL JIJ

Zo leren we druk uitoefenen om meer te verkopen (en ja het werkt vaak). Zo geven we kadootjes en sturen sms-jes om laten zien dat een ander belangrijk voor je is. Vaak oprecht en soms om te beïnvloeden.

DUS

Zo wordt ons geleerd marketing te doen. We wringen onszelf in allerlei bochten. Soms voelt het goed, maar vaak ook niet. De balans tussen genegenheid en goede marketing is niet eenvoudig

DAN . . .

Wat mij het meest verbaast is de overtuiging waarmee al die goeroes ons vertellen wat de ander zal doen of denken als wij . . . . . . (de methode toepassen)

DORUS’ MUIZENVAL

Trip, trip trip, gaat dat muisje en zegt: “Hé vandaag geen kaas!” . . . ” Een heel oud filmpje en voor mij een treffend voorbeeld van denken voor anderen. Ik zie vaak deze scene voor me wanneer iemand me overtuigd vertelt wat er gaat gebeuren als we het advies zullen opvolgen. Ik genoot ontzettend van dit filmpje van 10 minuten. Zoveel suspense kom je tegenwoordig niet vaak tegen. Begin gewoon bij de uitsmijter. Of wil je beginnen bij het begin?

‘BOOST JE BUSINESS‘

Wil jij een GRATIS Expertsessie workshop over hoe je meer klanten krijgt en meer vrije tijd over houdt?Een expertsessie die gaat over het verbeteren van jouw resultaat. Meld je hier direct aan.

Recent Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

Open Monumentendag